سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دانش نه در آسمان است که بر شما فرود آید و نه در زیر زمین تا برایتان بیرون آید؛ بلکه دانش در دلهایتان سرشته شده است . به آداب روحانیان متأدّب شوید تا برایتان آشکار گردد . [امام علی علیه السلام]
لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :3
بازدید دیروز :13
کل بازدید :30842
تعداد کل یاداشته ها : 19
103/2/29
5:18 ع
مشخصات مدیروبلاگ
 
سیدحسین اعتصامی[0]
عمرم به سر رسید نشد یارتان شوم آقا نشد که لایق دیدارتان شوم غفلت بساط کرد سر راه طفل دل وایَم نشد که راهیِ بازارتان شوم واصل اگر به عَرضه حسن تو می شدم چیزی نداشتم که خریدارتان شوم باری ز دوش حضرتتان بر نداشتم شرمنده ام که تا به کجا بارتان شوم ای حیدر زمانه غریبت گذاشتیم در روز غم ولی نشد عمارتان شوم با آنکه سر شکسته و سر خورده مانده ام اذنم بده فدایی و سردارتان شوم ماه خدا رسید و دلم آرزو نمود مهمان کنار سفره افطارتان شوم در روز انتقام شهیدان کربلا آقا اجازه هست ز انصارتان شوم در بین روزه و عطش و اشک و شور و شین یک ذکر مستجاب بگویم فقط حسین

خبر مایه

سال سومی‌ها هم‌اکنون امتحانات خود را به اتمام رسانده‌اید و استراحت کرده‌اید. به چند توصیه‌ی مهم توجه داشته باشید تا رتبه‌ی کنکور سال 93 را برای خود بسازید.(سال سومی ها و تابستان):

سال سومی ها و تابستانسال سومی ها و تابستان

دسته بندی آموخته ها

1.می‌توانید از هم‌اکنون مطالب سال سوم خود را دسته‌بندی کرده و یادگیری‌های خود را مشخص کنید تا بدانید قرار است در تابستان بر روی کدام مبحث وقت بیش‌تری بگذارید … همه ی کتاب ها و جزوه هاتونو نگاه بندازید. همه آموخته هاتونو به سرعت بررسی کنین. ببینین از هر مبحث چقد میدونین… کدوما رو خوب بلدین، کدوما رو متوسط بلدین، کدوما رو کلا باید از ابتدا بخونین و غیره…

ترکیب آموخته ها

2. افرادی در کنکور موفق هستند که توانایی ترکیب مطالب یک مبحث را داشته باشند. دانش‌آموزان سال سوم به فکر این باشید که در تابستان مطالب سال سوم و دوم را با هم ترکیب کنید . هر مبحثی به نوعی تقریبا تکرار میشه. شما باید پس از اینکه در هر مبحث به تسلط رسیدین نسبت به ترکیب اون با سایر مباحث اقدام کنین. دقت کنید که خیلی از تست های کنکور سراسری ترکیبی هستند پس واقعا رو این موضوع وقت بذارین!

فهمیدن مطالب

3. «فهمیدن» . تابستان بهترین زمان برای فکر کردن بر روی مباحث سال سوم و دوم است تا بتوانید مطالب را خلاصه‌نویسی کنید. توجه کنید که تهیه یه دفتر از خلاصه های مطالب پایه جزء اولویت های تابستونه! تهیه یه دفتر خلاصه نویسی واسه طول سال تحصیلی خیلی کمکتون میکنه! در سال چهارم با داشتن یه دفتر از خلاصه هاتون حسابی خیالتون راحته که هرجا به مشکل خوردین، هرجا وقت کم آوردین میتونین خیلی سریع به خلاصه هاتون رجوع کنید و دوباره در اون درس و مبحث به تسلط برسین! همچنین در دوران جمع بندی هم داشتن دفتری از خلاصه ها حیاتیه!

تثبیت آموخته ها

4. «تثبیت» . در تابستان درس‌های پایه را با تمرین تست های زیاد تثبیت کنید. سعی کنید آموخته هاتونو تو تابستون محکم کنید! کامل کنید و با خیالی راحت به استقبال سال چهارم برین!

مفهومی خوندن

5. تابستان بهترین فرصت است تا مطالب را به صورت مفهومی یاد بگیرید. سرفصل ها را به قصد فهمیدن بخوانید! از خوندن لذت ببرین! بخونین به قصد فهمیدن! یه مطالعه مفهومی تضمینه یه کنکور موفق برای شماس، با مفهومی خوندن لذت مطالعه رو هم درک کنید.
امیدوارم سال سومی های عزیز به بهترین نحو از برنامه تابستان استفاده کنند