سفارش تبلیغ
صبا ویژن
آن که سپاس نیکى تو را نگزارد ، مبادا به نیکویى کردنت بى‏رغبت گرداند ، چه بود که کسى تو را بدان نیکى سپاس دارد که سودى از آن برندارد ، و بود که از سپاس سپاسگزار بیابى بیش از تباه کرده کافر نعمت غدار ، « و خدا نیکوکاران را دوست مى‏دارد . » [نهج البلاغه]
لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :0
بازدید دیروز :0
کل بازدید :30656
تعداد کل یاداشته ها : 19
103/2/10
11:28 ص
مشخصات مدیروبلاگ
 
سیدحسین اعتصامی[0]
عمرم به سر رسید نشد یارتان شوم آقا نشد که لایق دیدارتان شوم غفلت بساط کرد سر راه طفل دل وایَم نشد که راهیِ بازارتان شوم واصل اگر به عَرضه حسن تو می شدم چیزی نداشتم که خریدارتان شوم باری ز دوش حضرتتان بر نداشتم شرمنده ام که تا به کجا بارتان شوم ای حیدر زمانه غریبت گذاشتیم در روز غم ولی نشد عمارتان شوم با آنکه سر شکسته و سر خورده مانده ام اذنم بده فدایی و سردارتان شوم ماه خدا رسید و دلم آرزو نمود مهمان کنار سفره افطارتان شوم در روز انتقام شهیدان کربلا آقا اجازه هست ز انصارتان شوم در بین روزه و عطش و اشک و شور و شین یک ذکر مستجاب بگویم فقط حسین

خبر مایه



اهمیت مطالعه‌ی صحیح در درس فیزیک

حجیم بودن درس فیزیک از یک سو و تعدد کتاب‌هاى تست موجود در بازار باعث شده است این روزها خیلى‌ها به فکر انتخاب صحیح منابع مطالعاتى باشند.

اگر شما جزء این گروه هستید، نگرانى‌تان کاملاً درست است.

با یک حساب سرانگشتى موضوع روشن می‌شود:

اگر زمان مفید باقى‌مانده تا کنکور را 5 ماه بدانیم باید براى 20 هفته برنامه‌ریزى کنیم. اگر بتوانیم در هفته 50 ساعت مطالعه کنیم و باز اگر خوش‌بین باشیم که 10 ساعت از این 50 ساعت مربوط به مطالعه‌ی فیزیک باشد نتیجه مى‌گیریم حدود 200 ساعت وقت براى فیزیک باقى مانده است.

شما حدود 20 سرفصل در فیزیک 4 سال دارید که البته تسلط بر آن‌ها به یک اندازه زمان نمى‌برد؛ ولى به دور از رؤیاپردازى، به طور متوسط براى هر فصل فیزیک 10 ساعت زمان دارید.

چه‌کار باید کرد؟

چند کار کلیدى:

1- خلاصه‌نویسى مکرر از مطالبى که مى‌خوانید (فرصت برگشت و خواندن مجدد وجود ندارد و فقط در آینده، خلاصه‌های‌تان مفید خواهد بود).

2- خواندن مفاهیم کتاب‌هاى درسى و نهایتاً یک منبع کمک‌درسى (کتاب آبی کانون منبعی غنی از سؤالات استاندارد کنکوری است) و دورى از خواندن منابع مختلف

3- انتخاب منبع تستى مناسب و کم‌حجم (مانند زدن تست‌هاى کنکورهاى سراسرى سال 90 به بعد)

4- اگر در زمان تعیین‌شده براى هر فصل، زمان اضافى باقى ماند، از منابع بیش‌تر تستى استفاده کنید.

مجدداً یادآورى مى‌کنم: در تقسیم‌بندى درست زمانى براى همه‌ی فصل‌ها قادر به حل تعداد محدودى تست خواهید بود؛ پس انتخاب درست داشته باشید.